A budapesti Berzsenyi Dániel Gimnázium
– két másik kerületi iskolával közösen – nyert a
TÁMOP-3.1.4/08/1-2008-0011 számú, „Kompetencialapú oktatás, egyenlő
hozzáférés innovatív intézményekben” címet viselő pályázatán. A pályázat
megvalósítása során több új tanulásszervezési eljárás kipróbálása
zajlik, ezek egyike a témahét. A program megalkotásakor a szakirodalom
témahét definíciójából indultunk ki: A
tananyag komplex elsajátításának egyik lehetséges formája a témahét,
amikor az adott tárgykört a diákok három-öt tanítási napon, iskolai és
iskolán kívüli helyszíneken, rugalmas időkeretek között, változatos
tevékenységtípusok és sokszínű módszertani eszközök segítségével
dolgozzák fel. Az évfolyam szintű tanulásszervezés a hagyományostól
eltérő csoportalkotási módokat is lehetővé tesz. Saját értelmezésünkből a következőket emeljük ki: A témahét formája csoportos tanulói ismeretszerzés az osztálykeretek
felbontásával egy évfolyamon. A csoportba való jelentkezés önálló és
kötelező, a csoportok témavezető tanárok által kijelölt témákra
szerveződnek. A témák nem csak tagozathoz kötődnek. A csoportoknak
bemutatható eredményt kell létrehozniuk a témahét ideje alatt. |